Sanatatea emotionala si fizica a mamei dupa nastere

Sarcina, nasterea copilului si perioada postnatala inseamna schimbari majore la nivel fizic, social si psihologic pentru femei, timp in care sunt preocupate sa devina mame. De aceea, sprijinul partenerului si al familiei asigura bunastarea emotionala a mamei in perioada perinatala, care este la fel de importanta ca preocuparea pentru sanatatea fizica a mamei si copilului.

 

 

Perioada post-natala – un roller-coaster al emotiilor

 

Starea emotionala dupa nastere poate oscila intr-o mare de emotii si sentimente amestecate: bucurie, tristete, vina, furie, indoiala, hipersensibilitate. Desi frecvente, aceste avalanse de sentimente nu vor fi simtite de fiecare mama, sau nu la aceeasi intensitate. Prin urmare, un rol important in a face fata acestor zile solicitante il reprezinta documentarea in prealabil:

 

Discutati cu medicii specialisti

Nimeni nu poate indica cele mai sanatoase solutii pentru perioada postnatala decat specialistii care cunosc toate efectele acestei schimbari, simptomele si presiunea noii etape cu care o proaspata mamica ia contact. Fie ca este vorba de medicul pediatru, ginecolog, psiholog sau consilierii in parenting, cu siguranta vor comunca obiectiv toate aspectele pe care trebuie sa le cunosti.

 

 

Consultati literatura de specialitate

Literatura de specialitate cuprinde documentele stiintifice, scrise de specialisti, dar si categoria articolelor publicate pe Internet si informatiile continute pe forum-urile cu tematica specifica.

 

Comunicati-le celor dragi gandurile si emotiile care va cuprind

Atat in perioada prenatala, cat si dupa nasterea bebelusului, este important ca familia sa va fie aproape. Purtati conversatii constructive pentru a-i informa cu privire la posibilitatea unor manifestari emotionale ulterioare nasterii, iar in perioada postnatala solicitati-le ajutorul si sustinerea indiferent de cat de infime vi s-ar parea unele emotii.

 

Sanatatea fizica dupa momentul nasterii

 

Fiecare femeie traieste atat sarcina, cat si primele luni ca mama intr-un mod unic, aproape greu de descris si dificil de comparat cu experienta unei alte mamici. La fel este si cazul recuperarii fizice al fiecareia dintre acestea: unele femei au nevoie de mai mult timp pentru a se pune pe picioare, iar altele se simt de parca nici nu au trecut prin momentul nasterii.

 

 

Sanatatea fizica dupa momentul nasterii este puternic influentata si de modul in care mama a avut grija de ea pe toata durata sarcinii: exista exercitii fizice de dificultate mica si care sa nu puna in pericol sanatatea mamei sau a copilului, ghiduri complete pentru alimentatie si o multitudine de activitati si cursuri pregatitoare pentru aceasta etapa importanta.

 

Un aport semnificativ pentru starea excelenta de sanatate a mamelor o au si controalele periodice si analizele corespunzatoare efectuate pe toata durata sarcinii, urmand ca in perioada postanatala sa isi stabileasca un program de efectuare a analizelor periodice, asa cum le este recomandat de catre medic.

 

Sfaturi practice pentru o nutritie corespunzatoare

 

Pe langa supravegherea permanenta a starii de sanatate in perioada natala, este recomandata si o nutritie corespunzatoare, mai ales in cazul mamelor care alapteaza. Totodata, este extrem de importanta sustinerea familiei in aceasta perioada

Este recomandat un meniu diversificat alcatuit dintr-o varietate de alimente sanatoase: legume, branzaturi si lapte, carne peste, nuci si seminte;

Impreuna cu medicul vor fi stabilite anumite interdictii alimentare, pentru a nu dauna calitatii laptelui matern;

Produsele de ingrijirea sanilor sunt disponibile pentru aspectele delicate ale alaptarii si legaturii de hranire a lui bebe .

 

 

Medicii si specialistii recomanda ca intreaga familie sa aiba grija ca proaspata mama sa evite efortul fizic prelungit si solicitant, incluzand drumurile la cumparaturi si activitatea desfasurata in bucatarie. Nimic nu este mai reconfortant pentru mama decat sentimentul de sustinere si ajutor reciproc.



loading...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *